Fakturering
Utöver Skatteverkets krav på en faktura har Lodab egna krav för att fakturan ska kunna hanteras i vårt system. Dessa krav måste vara uppfyllda för att fakturan ska hanteras och betalas.
Välj det alternativ som passar er bäst och återkom med information om vad som passar er bäst.
Så skickar du fakturor till Lodab
Vi på Lodab vill att du som leverantör ska få betalt i tid och på ett säkert sätt. E-faktura är ett säkrare och snabbare sätt att hantera fakturor på och värnar om miljön. Du har två olika alternativ att välja mellan för att skicka dina fakturor elektroniskt till Lodab:
E-faktura
Fakturamottagare
Företagsnamn: Lodab Demolering AB
Organisationsnummer: 556588-1843
eID*: 7365565881840
Peppol-ID: 0007:5565881843
|
Faktura som PDF-fil via e-post
Om ni vill skicka fakturan som en PDF-fil via e-post så har vi följande adress.
OBS! Eventuellt underlag måste skickas med samma PDF som fakturan.
Fakturor på post
Fakturaadress
LODAB DEMOLERING AB Segersbyvägen 3B 145 63 Norsborg
|
Lodab kan i undantagsfall ta emot pappersfakturor men vi uppmanar alla våra leverantörer att välja ett elektroniskt alternativ. Pappersfakturor som skickas till andra adresser än nedanstående, kommer inte att hanteras.
Efter erhållen faktura kommer betalningsvillkor 30 dagar att gälla.
Lodab krav på information och märkning
Information och märkning som ska finnas på fakturan.
- Fullständigt juridiskt bolagsnamn på köpande bolag
- Organisationsnummer
- Faktureringsadress
- För- & efternamn på beställaren
- Fakturareferens 1-5 siffror
Om fakturan inte uppfyller Lodabs krav på information och märkning, kan fakturan inte hanteras och kommer att reklameras/avvisas. Det är leverantörens ansvar att rätta upp och skicka in en ny korrekt faktura.
Några vanliga anledningar till reklamation eller avvisning är:
- Fakturareferens saknas
- Angiven fakturareferens går till ett annat bolag i koncernen än vad fakturan är ställd till
- Upplysning om omvänd skattskyldighet saknas (Byggmoms)
- Betalkonto saknas